قالب های فارسی وردپرس 37

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 37

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

۲۴ روش کاربردی برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

راه‌های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

۱. ارائهٔ کالابرگ و تخفیف

کوپن همیشه از اجزای اصلی تبلیغات خرده‌فروشی‌های آنلاین بوده است. پس نیازی نیست که درمورد قدرت آن چیزی بگوییم. شما دائم دیده‌اید که از بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی ایران لغایت نوپاترین آن‌‌ها همواره در حال ارائه کدهای تخفیفی به مناسبت‌ها و روش‌ها و بهانه‌های متنوع هستند. اما باید بدانید که از کوپن‌های تخفیف می‌توان بهره‌گیری بهتری نیز کرد که نقشی ما فوق صرفاً افزایش انگیزهٔ خرید ایفا می‌کند. کوپن به‌عنوان طعمه‌ای برای به قلاب انداختن مشترکین ایمیل جدید نیز می‌تواند عمل می‌کند و سپس با ایمیل مارکتینگ آن‌ها را به مشتری وفادار خویش تبدیل کنیم. مطلب آموزش ایمیل مارکتینگ در این مورد سودمند خواهد بود. در تصویر زیر می‌بینید که فروشگاه اینترنتی مدیسه کد تخفیفی را به عنوان انگیزه‌ برای اخذ ایمیل استفاده کرده است.افزایش فروش فروشگاه اینترنتی مدیسه


۲. ارائهٔ کتاب الکترونیک و … (Lead Magnetها)

طبق دیاگرام ذیل میانگین نرخ تبدیل بازدیدکننده یک فروشگاه اینترنتی به خریداران بین ۲ تا ۳ درصد متغیر است. البته این یک میانگین جهانی است و در ایران با پروا به دیتایی که در گزین کردن پلتفرم یکتانت است این میانگین حدوداٌ از ۰٫۱ لغایت ۱ درصد است. بنابراین دست‌کم ۹۷٪ از این بازدیدکنندگان جای شغل اغلب دارند الی به خریداران تبدیل شوند. فزایش فروش فروشگاه اینترنتی میانگین نرخ تبدیل خریدار


همان‌طور که می‌دانید مطالب بلاگ موجب جذب شدامد می‌شود. یکی از اهداف بازاریابی محتوایی (Content Marketing) باید تبدیل شدامد به مشترک باشد (بازاریابی محتوایی چیست). کتاب‌های الکترونیک و دیگر لید مگنت‌ها (lead magnet، هر چیزی که به‌صورت مجانی ارائه می‌دهید تا در ازای آن آدرس ایمیل کاربران را گرفتن کنید و مشترک جذب کنید.) مثل چک‌لیست، دوره‌های آموزشی حقیر (Mini-Course)، دست موزه و چیزهای دیگری را ارائه بدهید لغایت بازدیدکنندگان را ترغیب کنید که آدرس ایمیل‌شان را به شما بدهند. مطلب ۱۰ روش برای شروع تولید محتوا فروشگاه اینترنتی می‌تواند به شما در این مقوله کمک کند.


به این اندیشه کنید که چه چیزی را می‌توانید ارائه دهید که به مشتری احتمالی کمک می‌کند تا مشکلی از او حل شود؟ لید مگنت باید چیزی باشد که به‌اندازه‌ای ارزشمند است که ارزش پرداخت پول را دارد، ولی شما آن را به‌صورت مجانی ارائه می‌دهید.افزایش فروش فروشگه اینترنتی کتاب الکترونیک 


۳. ارائهٔ برنامهٔ وفاداری (Loyalty Program)

شما تنها نمی‌خواهید مشتریان محصولات شما را بخرند، بلکه می‌خواهید به خرید از شما پیوسته بدهند. برندهای تجارت الکترونیک با برپایی دریافتن ارزشمند بودن در بهترین مشتریان خویش به این منظور می‌رسند. برای سپریدن این پیشه از طریق یک برنامهٔ وفاداری مشتری به آنها پاداش‌های ارزشمندی بدهید. برنامهٔ وفاداری‌ای برپایی کنید که به مشتریان انگیزه‌ای برای خریدهای بیشتر یا خرج کردن مبلغ اکثریت در هر خرید می‌دهد. برنامه‌های وفاداری شکل‌های گوناگونی دارند، اما به‌طور کلی به‌صورت سیستمی هستند که در آن امتیاز مشتری افزایش می‌یابد و این امتیازها قدرت خرید اکثریت به او می‌دهد.


در برنامهٔ وفاداری می‌توانید برای انجام کارهایی به‌جز خرید نیز به مشتریان پاداش بدهید، کارهایی همانند نگارش نقد و بررسی محصول، به اشتراک گذاشتن صفحات و مطالب شما و ارسال عکس و … . برنامه وفاداری الوپیک را در ذیل می‌بینید.افزایش فروش فروشگاه اینترنتی باشگاه مشتریان الوپیک


۴. جایزه بدهید

مردم عاشق چیزهای رایگان هستند. با دادن جایزه کاری کنید که ملت درمورد برند شما صحبت کنند. تبلیغ جایزه‌ها روی وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی، برند شما را درمعرض دید کسان بیشتری پیمان می‌دهد و فروش شما یا لیست ایمیل شما را طولانی‌تر می‌کند. بامیلو با چنین کمپینی که در ذیل می‌بینید مشتریان جدیدی را برای خود برپایی کرد.افزایش فروش فروشگاه اینترنتی هدیه بامیلو


۵. برگزاری مسابقه

برگزاری مسابقه‌های اینستاگرام و تلگرام (یا مسابقاتی که در هر شبکهٔ اجتماعی یا کانال دیگری برگزار می‌کنید) احد از بهترین روش‌هایی است که برندهای بازرگانی الکترونیک یا فروشگاه‌های آنلاین با استفاده از آن می‌توانند کاربران بیشتری را از برند خود مستحضر کنند، جامعه‌ای ساختن بدهند، ترافیک و میزان بازدیدکنندگان وب‌سایت خود را بالا ببرند و فروش خویش را افزایش دهند.


بهترین شیوه‌های برگزاری مسابقات در رسانه‌های اجتماعی عبارت‌اند از:


ایجاد هشتگی خاص برای مسابقه؛

ایجاد تصویر یا ویدئویی برای اعلام برگزاری مسابقه؛

ایجاد پست‌های نمونه‌ای که الهام‌بخش کاربران باشد؛

به‌دست آوردن حقوق قانونی لازم برای استفاده‌ دوباره از محتوای تولیدشده توسط کاربران (UGC)؛

نمایش پست‌های منتخب در یک گالری  در وب‌سایت و کانال‌های اجتماعی خود؛

پایبندی‌به قوانین آن شبکه و انتشار سیاست‌های مسابقه.افزایش فروش فروشگاه اینترنتی بیمیتو مسابقه

۶. ایجاد چالش

زمانی‌که درباره این مقاله تحقیق می‌کردم با تاکتیکی سرگرم‌کننده تصادف کردم و متوجه شدم که این تاکتیک، یعنی ایجاد چالش، ایده‌ای نیرومند است. کسانی که در این چالش شرکت می‌کنند، تمامی انگیزهٔ مشترکی دارند. آنها از ایده‌های شما پیشباز می‌کنند، احتمالا محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند و شدنی است از محصولات شما خرید کنند، یا دست‌کم خاطره‌ای به‌یادماندنی و شخصی از برند شما کسب کنند. چالش‌هایی مشابه #نه_به_… که موارد زیادی را خودتان دیده‌اید.


۷. فروش متقابل (Cross-Sell)

مطلبی در بلاگ SEMRush به شکل هوشمندانه‌ای توصیه می‌کند که برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی ، روی فروش متقابل محصولات خود تمرکز کنیم. به عنوان نمونه وقتی مشتری از شما گوشی تلفن همراهی خریده است، به او توصیه دهید که نگهبان صفحهٔ نمایش یا قاب گوشی را نیز خریداری کند. پیدا کردن چنین فرصت‌های کاربردی هنر شماست.


۸. بیش‌فروشی (Up-Sell)

بیش‌فروشی نیز طریق مؤثری است. به‌گفتهٔ Econsultancy این طریق ۲۰ برابر اغلب از فروش متقابل مؤثر است. معمولاً خریداران نمی‌دانند که کالای برتری نیز وجود دارد. در این شیوه شما به مشتری که قبل یا پس از یک خرید کامیاب پیشنهاد یک خرید بهتر و گران‌تر را می‌هید چرا که در این حین، گمان کردن خرید محصول برتر بعدی مشتریان بالاتر می‌رود. پس فروشگاه خویش را برای بیش‌فروشی حاضر کنید و موارد پایین را در ذهن داشته باشید:


محصول پیشنهادی باید با نیازهای اصلی مشتری مطابقت داشته باشد.

حساسیت به قیمت باید اهمیت زیادی داشته باشد، بنابراین درمورد مزیت‌های امکانات اغلب کالای پیشنهادی به‌طور روشن روشنگری بدهید.افزایش فروش فروشگاه اینترنتی آپ سلینگ کراس سلینگ

۹. نمایش پرفروش‌ترین محصولات

اگر از یک میزبان ویژه سرو غذا در هتل بپرسید که غذای دوست داشتنی آنها چیست، احتمالا به شما پذیرش می‌دهد: «محبوب‌ترین پاستای ما … است» یا «اگر خیلی گرسنه باشید، باید بگویم که همه به راستی عاشق … ما هستند» یا چیزی همانند این. غذای پیشنهادی او غذای شناخته‌شده و معروف آنهاست، یا غذایی است که به‌راحتی حاضر می‌شود یا اغلب از غذاهای سایر برای آنها سودآور است. بسیاری از رستوران‌ها با مشخص کردن محبوب‌ترین غذاهای خود در منوی رستوران شما را از پرسیدن چنین سؤال‌هایی بی‌نیاز می‌کنند. شرکت‌های تجارت الکترونیک نیز می‌توانند همین‌طور عمل کنند.


این طبیعت انسان است که دنباله‌روی جمع باشد. خریداران نیز از راهنمایی پیشباز می‌کنند. پرفروش‌ترین محصولات یا پرفروش‌های محصولات در هر دسته‌بندی را به آنها نشانه بدهید. با این شغل سردرگمی آنها را کاهش داده و فروش خود را افزایش می‌دهید.افزایش فروش فروشگاه اینترنتی مدیسه محصول پرفروش


۱۰. ایجاد دستیاران تعاملی

برای خریداران ارزشمند است که فروشگاه‌های اینترنتی برای کمک به اتخاذ تصمیم‌های آگاهانه‌تر، اطلاعات و توصیه‌هایی را به آنها ارائه بدهند. در وب‌سایت خود از مجموعهٔ گسترده‌ای از ابزارهای تعاملی می‌توانید استفاده کنید. این ابزارها همانند ابزارهای بستگی با مشتریان یا ربات سخنگو (ChatBot) یا سیستم‌های پیشنهادگر (Recommendation Engine) استفاده کنید. این افزارها به شما امکان می‌دهد که مجموعه‌ای از سؤالات را از مشتری بپرسید و طبق پاسخ‌های مشتری توصیه‌هایی را به او ارائه بدهید، درست مشابه کاری که فروشنده می‌تواند برای کمک به او اتمام دهد. فروشگاه آنلاین عینک لوناتو بر بنیاد سخیف چهره مشتریان، رهنمود محصولات خود را شخصی‌سازی می‌کند.افزایش فروش فروشگاه اینترنتی لوناتو سفارش عکس


ابزارهای آنلاین به مشتریان خفته و مشتریان اسبق کمک می‌کنند تا اولویت‌ها و ترجیحات خویش را مشخص کنند و علاوه‌بر آن به شما نیز کمک می‌کنند که داده‌های مفیدی را جمع‌آوری کنید، داده‌هایی که می‌تواند موجب فروش در همان موعد یا بعدا و در زمانی شود که این داده‌ها برای شخصی‌سازی ارتباطات بعدی شما مورد کاربرد پیمان گرفته‌اند.


ایجاد چت زنده (Live Chat) با کاربران نیز بسیار بردباری خرید را ارتقا می‌دهد.افزایش فروش فروشگاه اینترنتی آچاره چت بات


۱۱. ساخت ویدئوهای نمایشی

بدون شک نمایش عکس ها به فروش محصولات کمک می‌کند، ولی به کارگیری تصاویر روشی معمولی و عادی است. شما می‌توانید فروش محصولات جدید، گزیده تر یا محبوب خویش را با تولید ویدئوهای تبلیغاتی یا ویدئوهای کوتاهی که به بررسی فرآورده می‌پردازند، افزایش دهید.


این ایده را تنها برای چند مورد از محصولات خویش آزمون کنید و نشانه آن را بسنجید تا متوجه شوید که آیا سرمایه‌گذاری روی فرآوری ویدئو بازدهی دارد یا خیر. اگر متوجه شدید که نمایش ویدئو مایه افزایش فروش می‌شود، می‌توانید این برنامه را با تولید ویدئوهای بیشتر گسترش دهید و روش‌های گوناگون فرآوری ویدئو و انواع گوناگون ویدئو را آزمون کنید.دیجیکالا همان‌طور که می‌دانید برای بسیاری از محصولات دیجیتال خود ویدئوهای بسیار جذابی فرآوری می‌کند.



۱۲. ریسک مشتری را ناچیز کنید

صفحهٔ اصلی وب‌سایت شما باید دارای «کاهنده‌های ریسک» باشد، یعنی اعلان‌هایی که به برطرف کردنِ اعتراض‌ها و شکایت‌ها کمک کرده و آرامش‌خاطر اکثریت به خریداران می‌دهند، مانند:


ارسال رایگان

تحویل سریع

تضمین مراجعت پول

امکان مرجوعی کالا به‌صورت رایگان (Free Returns)

امنیت تراکنش‌های مالی

ولی بسیاری از بازدیدکنندگان یکراست وارد صفحات محصولات می‌شوند و صفحهٔ اصلی وب‌سایت را نمی‌بینند. پس باید مهم‌ترین پیام‌های کاهش ریسک در دست‌کم یک محیط‌ مشخص در صفحات محصولات نیز نمایش دیتا شود. بعضی از کاهنده‌های ریسکی که معمولاً بین فروشگاه‌های ایرانی مرسوم است چنین مواردی است که در تصویر پایین که مربوط است به یک فروشگاه آرایشی می‌بینید.افزایش فروش فروشگاه اینترنتی


۱۳. ارائه نقدوبررسی، نظرات، امتیازات و …

نمی‌توانم بگویم که استفاده از بخشی برای نقدوبررسی کاربران، ایدهٔ نکوداشتن برای برای افزایش فروش است یا حذف آن ایدهٔ بدی است. هر دو گفته صحیح است و احتمالا باید بگویم که به‌لطف دیجیکالا، خریداران انتظار دارند که نقدوبررسی کاربران دیگر را نگریستن کنند. سیستم‌های استاندارد نقدوبررسی محصولات تجارت الکترونیک مفید هستند، ولی سیستم‌هایی که شامل عکس یا ویدئوهایی هستند که داستان‌های مشتریان را زیباتر می‌کنند، جذاب‌تر هستند. مثلاً تصویر یک خریدار که نظرش را در ارتباط با محصول می‌گوید بسیار به ایجاد حس اعتماد کمک می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.