قالب های فارسی وردپرس 37

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 37

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

چند نکته مهم برای خرید یک USB فلش

برخی افراد در هنگام خرید فلش مموری تنها به نما و گنجایش آن نگاه می کنند. نتیجه گزینش این است که یا می سوزد و یا گنجایش آن بسیار پائین تر از چیزی خواهد بود که در ازایش پول داده اند.در این مطلب نکاتی را که باید در اثناء خرید پیکان مموری یا همان کول دیسک ، به یاد داشته باشید، آورده ایم.


100201


اولین نکته : گنجایش فلش مموری

اصلی ترین فاکتور تأثیرگذار در بها پیکان مموری ها ، گنجایش اندوخته سازی آنهاست. فلش مموری تبلیغاتی  رایج در بازار، ظرفیتی بین ۲ الی ۶۴ گیگابایت دارند.


100202

پس لازم است ابتدا تعیین کنید که چه مقدار حافظه بیچارگی دارید. متأسفانه در بازار دیده می شود بعضی انواع پیکان مموری ، وقتی به کامیپوتر وصل می شوند ، ظرفیتی زیاد پائین تر از چیزی که خریداری کرده ایم دارند . این رخداد از زمانی شروع شد که پای فلش مموری های تقلبی به بازار مفتوح شد و متأسفانه الی زمانی که به کامپیوتر وصل نشوند ، نمی طاقت فهمید که ظرفیت واقعی آنها چقدر است. فقط نکته اتکا و اطمینان در این موضوع، برندهای شناخته شده و گارانتی های معتبر هستند. زیرا کمپانی های گارانتی کننده معتبر، هیچ گاه جنس نامرغوب و تقلبی را ضمانت نمی کنند.


دومین نکته : فناوری و استاندارد ساخت

شاید کمتر کسی در خرید فلش مموری از تأثیر این نکته بر کارایی Flash memory تازه داشته باشد. امروزه دیده می شود فلش مموری های نسل جدید با استاندارد USB3 عرضه می شوند که در روبرو گونه ها سایر ( USB2 ) قیمت بالاتری دارند.


100203


حال برای برخی افراد این سوال مطرح می شود که این دو فلش، چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند ؟

پاسخ این است : فقط تفاوت در سرعت خواستن و نوشتن اطلاعات است.


USB2 USB3

میانگین سرعت ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه ۴٫۵ گیگابیت بر ثانیه

تعداد لاین انتقال دیتا موازی ۴ ۸

اما صرف داشتن فلش مموری با تکنولوژی USB3 برای بهره مندی از سرعت بالاتر کافی نیست. برای استفاده حداکثری از پیکان های USB3، باید آنها را به پورت های استاندارد شده USB3 وصل کنید. زیرا فقط آنها قادرند از بعد چنین سرعتی بربیایند.


سومین نکته: جنس بدنه

در ماضی ای نه چندان بعید اصطلاحاتی در بازار Flash memory ها باب شد. اصطلاحاتی از قبیل : ضد ضربه ، ضد آب ، ضد شوک و غیره.

شاید جالب باشد بدانید این اصلاحات در عمل برای برخی فلش مموری ها خلاصه میشد به روکش پلاستیکی !

این روکش پلاستیکی ستبر لغایت اندازه ای جلوی ضربه های ناشی از افتادن پیکان بر روی زمین را می گرفت ولی به علت طراحی نامناسب، موجب گرم شدن پیکان مموری در حین پیشه می شد که همین امر، رفته رفته از عمر سودمند کول دیسک کم می کرد.


100204

بهترین فلش مموری هایی که تاکنون از طرف کاربران مورد استقبال قرار گرفته اند ، فلش مموری های فلزی و از جنس استیل هستند. البته اگر علاقمند به برند های معتبر هستید، می توانید به مدل های پلاستیکی و مرغوب اطمینان داشته باشید.


چهارمین نکته: سرعت انتقال اطلاعات

درباره این موضوع در بالا ، کمی صحبت شد اما باید گفت که حتی تمام پیکان مموری های USB2 یا USB3 نیز از عقیده سرعت با یکدیگر برابر نیستند.

اینجاست که بها پیکان مموری های با کیفیت و مرغوب ، کمی بالاتر از دیگر انواع می شود. زیرا کمپانی های سازنده فلش مموری کوشش بر آن دارند که از بهترین روش های ساخت و تولید بهره‌گیری کنند تا سخت افزارهای اندوخته سازیشان، با کیفیت بالاتری تولید شوند.


پنجمین نکته: زیبایی ظاهری و راحتی در استفاده


این هم نکته آخر. در هنگام خرید لازم است، هم به زیبایی کول دیسک و هم به راحتی به کارگیری آن دقت کنید.

لوازم جانبی خود را با تخفیف های یلدایی بخرید

فارغ از اینکه در چه شرایطی بوده یا کجا هستید، همواره لوازم جانبی کاربردی و مفیدی پیدا می‌شوند تا بتوانند انجام کارها را برای شما آسان‌تر از قبل کنند. شرایط زندگی امروزی با گذشته تفاوت عمده‌ای کرده است و منظور از گذشته، ۴۰ یا ۵۰ سال پیش نیست.

به‌لطف پیشرفت سرسام‌آور تکنولوژی طی یک دهه‌ی اخیر، امروزه لوازم جانبی متعددی در دسته‌های مختلف روانه‌ی بازار شده‌اند که استفاده از آن‌ها می‌تواند رضایت مردم را به‌دنبال داشته باشد. هرچند گجت‌هایی نظیر گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها و لپ‌تاپ و رایانه‌های شخصی نقشی پررنگ در زندگی روزمره‌ی ما بازی می‌کنند، اما لوازم جانبی نیز در بهبود تجربه‌ی استفاده از این گجت‌ها بسیار موثر هستند.

این روزها لوازم جانبی در منزل، سرکار یا خودروها نقشی غیرقابل انکار برای تسهیل استفاده از گجت‌های دیجیتال بازی می‌کنند. از آنجایی که اغلب اوقات در خانه حضور داریم، همواره باید سعی کنیم با بهره‌گیری از برخی لوازم جانبی، انجام کارهای روزمره را ساده‌تر از قبل کنیم. یکی از مهم‌ترین مواردی که هر کس در خانه‌ی خود به آن نیاز دارد، بی‌شک کابل‌ شارژ اضافه برای دستگاه‌هایش است تا در صورت خراب شدن کابل فعلی، نگران خالی شدن باتری نباشد. برای افرادی که از دستگاه‌های اپل استفاده می‌کنند، داشتن کابل مبدل USB به درگاه لایتنینگ امری ضروری است و تجربه نشان داده این نوع کابل‌ها اندکی حساس‌اند و به‌همین دلیل داشتن کابل اضافه می‌تواند تصمیمی منطقی باشد.

مبدل لایتنینگ به جک هدفون / Lightning to Headphone Jack

کابل‌های مبدل یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی هستند

از طرفی، کابل‌های دیگری هم مخصوص دیگر گوشی‌ها و دستگاه‌ها وجود دارند که USB را به میکرو USB تبدیل کرده و امکان شارژ گوشی‌ها را فراهم می‌کنند. درضمن از آنجایی که برخی از شرکت‌ها اخیرا رویکردی جدیدی پیش گرفته‌اند و اعلام کرده‌اند علاقه‌ای به استفاده از جک هدفون در دستگاه‌هایشان ندارند، تهیه‌ی مبدل جک ۳.۵ میلی‌متری به دیگر درگاه‌ها نظیر لایتنینگ، می‌تواند امر مهمی باشد.

کابل‌های مبدل OTG یکی دیگر از اکسسوری‌های موردنیاز هستند که کاربردهای زیادی دارند و می‌توانند کاری کنند که گوشی‌ها و تبلت‌ها در نقش دستگاه میزبان ایفای نقش کنند و دیگر دستگاه‌ها نظیر فلش درایوها و دوربین‌های دیجیتالی به آن‌ها متصل شوند. چنین کابل‌هایی همچنین امکان اتصال دو گوشی را نیز به‌یکدیگر امکان‌پذیر می‌سازند. مبدل‌های USB به میکرو USB و حتی USB به لایتنینگ اکثرا قیمت زیادی ندارند و به‌راحتی قابل‌تهیه هستند.

کابل‌های مبدل HDMI یکی دیگر از کابل‌هایی هستند که اهمیت زیادی در دستگاه‌های خانگی امروزی دارند. با توجه به اینکه امروزه شماری از گوشی‌های هوشمند امکان تبدیل شدن به یک رایانه‌ی شخصی با اتصال به مانیتور با تلویزیون را فراهم می‌کنند، وجود کابل مبدل HDMI برای استفاده از چنین قابلیتی یکی از شروط اصلی است.

یکی از پرکاربردترین و ضروری‌ترین رابط‌هایی که اغلب در خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد، کابل AUX است. این کابل‌ها یکی از ساده‌ترین و بهترین لوازم جانبی بازار برای کسانی هستند که دوست دارند در خودروی شخصی خود به موسیقی، کتاب صوتی یا پادکست گوش کنند. با چنین کابلی حتی می‌توان به‌آسانی گوشی هوشمند خود را به اسپیکرها متصل کرد. این کابل‌ها عموما گران‌قیمت نیستند و دست کاربر برای تهیه‌ی مدل‌های مختلف آن‌ها خیلی باز است.

به‌لطف شارژر فندکی، نگرانی از تمام شدن شارژ باتری گوشی به‌ هنگام سفر کردن، به تاریخ می‌پیوندد

با توجه به اینکه تمام گجت‌های هوشمند انرژی مورد نیاز خود را از طریق باتری تامین می‌کنند، بنابراین داشتن شارژ کافی در هر ساعتی از روز بسیار مهم است. دشارژ شدن و برای مثال خاموش شدن گوشی، اتفاقی است که برای عده‌ی زیادی رخ می‌دهد؛ اگر جزو کسانی هستید که با چنین مشکلی به‌دفعات مواجه شده‌اید، بهتر است هرچه سریع‌تر نسبت به خرید شارژر فندکی اقدام کنید.

به‌لطف این شارژرها، می‌توانید به‌سادگی گوشی خود را در خودرو شارژ کنید و نگران تمام‌شدن باتری آن نباشید. این شارژها می‌توانند برق ۱۲ ولتی ماشین را به برق ۵ ولت تبدیل کنند تا امکان شارژ گوشی و تبلت فراهم شود. شارژرهای فندکی در انواع مختلف با قابلیت‌های مختلفی از جمله‌ی بهره‌گیری از دو درگاه، داشتن نور برای استفاده‌ی بهتر در نور کم و حتی تبدیل شدن به یک پخش‌کننده‌ی مبتنی بر امواج رادیویی موجود هستند.

یلدای دیجی کالا

البته شارژر فندکی تنها راه‌حل برای شارژ گوشی یا سایر گجت‌ها نیست. پاوربانک نیز از جمله‌ی بهترین لوازم جانبی هستند که امکان شارژ گجت در هر موقعیتی را برای کاربر فراهم می‌کنند. به‌لطف پاوربانک‌ها دیگر لازم نیست به‌ هنگام سفر کردن، نگران تمام شدن شارژ گوشی باشید. از نکات مهم در خرید پاوربانک، می‌توان به ظرفیت آن اشاره کرد، طبیعتا هرچه ظرفیت پاوربانک بیشتر باشد، لازم است هزینه‌ی بالاتری را برای تهیه‌ی آن پرداخت کنید. 


مایکروسافت وب‌کم‌های جدیدی را برای ایکس باکس وان و ویندوز 10 تولید می‌کند

ظاهرا مایکروسافت قصد دارد در آینده‌ای نزدیک به‌صورت رسمی از وب‌کم‌های جدیدی برایایکس‌باکس وان و ویندوز ۱۰ پرده بردارد. آنطور که وب‌سایت Thurrott در گزارشش مدعی شده، یکی از این وب‌کم‌ها امکان پشتیبانی از سیستم تشخیص چهره‌ی ویندوز هلو را برای تمامی رایانه‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ فراهم می‌سازد.

از طرفی، وب‌کم دیگری به‌طور ویژه برای کنسول بازی Xbox One طراحی شده است و عملکردی شبیه به کینکت دارد؛ کاربران ایکس‌باکس وان خواهند توانست به‌لطف بهره‌مندی از وب‌کم‌ جدید ردموندی‌ها،‌ با حرکت در جلوی دوربین، در کنسول خود Sign In کنند. گفته می‌شود که این ویژگی و ویژگی‌های مشابه برای چندین حساب کاربری و همچنین اعضای خانواده قابل‌استفاده خواهند بود.

پانوس پانای اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی در گفت‌و‌گویی با وب‌سایت ورج اعلام کرده بود که مایکروسافت در پی آن است تا در آینده به تولید وب‌کم‌هایی از برند سرفیس بپردازد: «به دوربین قرارگرفته رویسرفیس هاب ۲ نگاه کنید؛ توجه کنید که این یک دوربین مبتنی بر درگاه USB-C است. این ایده که بخواهیم امکان کار با یک دوربین مجزای باکیفیت را برای کاربران فراهم کنیم، احتمالا قطعی به‌نظر می‌رسد.»

مایکروسافت پیشتر اعلام کرده است که قصد دارد در سال ۲۰۱۹، سرفیس هاب ۲ اس را روانه‌ی بازار کند. اگر این شرکت، دوربین USB-C سرفیس هاب ۲ را به‌صورت جداگانه روانه‌ی بازار کند، چنین دوربینی را می‌توان در تمامی رایانه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ مورداستفاده قرار داد. مایکروسافت تا الان دوربین اختصاصی خود را برای همگام‌سازی با ویندوز هلو عرضه نکرده است و کاربران رایانه‌های شخصی تاکنون مجبور بوده‌اند برای کار با این ویژگی به‌سراغ دوربین‌های ساخته‌شده توسط برندهای دیگر نظیر کریتیو، ریزر و لاجیتک بروند.

پد شارژ بی‌سیم AirPower فصل نخست ۲۰۱۹ به بازار عرضه می‌شود

سال نو میلادی هم فرا رسید و اپل نتوانست به وعده‌ی خود عمل کند. با آنکه انتظار می‌رفت پد شارژ بی‌سیم AirPower در سال ۲۰۱۸ میلادی به بازار عرضه شود، ولی این اتفاق نیفتاد.

اپل برای نخستین‌بار در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷، در آمفی‌تئاتر استیو جابز بعد از معرفی آیفون ۱۰، پد شارژ بی‌سیم AirPower را معرفی کرد و مدعی شد که قصد دارد پد شارژ بی‌سیم جدید را در سال ۲۰۱۸ میلادی به بازار عرضه کند، البته کوپرتینونشین‌ها تاریخ دقیقی برای عرضه‌ی محصول خود اعلام نکردند. در بیانیه‌ی مطبوعاتی این شرکت چنین آمده بود: 

پد شارژ بی‌سیم AirPower در سال ۲۰۱۸ در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و کاربران گوشی‌های هوشمند آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ می‌توانند به‌صورت همزمان سه دستگاه را با کمک آن شارژ کنند. همچنین کاربران اپل واچ سری ۳ و  ایرپاد هم می‌توانند از این محصول جدید اپل برای شارژ دستگاه‌های خود بهره ببرند. 

Apple AirPower

سال ۲۰۱۸ میلادی به پایان رسید و اپل در طی ماه‌های گذشته، اظهارنظر دیگری درباره‌ی AirPower ارائه نکرد. پس از رویداد سپتامبر ۲۰۱۸، اپل به‌استثناء چند اشاره‌ی کوتاه، تمام اطلاعات مربوط به ایرپاور را از روی وب‌سایت خود حذف کرد.

نام AirPower در راهنمای کاربری آیفون XS، آیفون XS Max، آیفون XR و همچنین در صفحه‌ی مشخصات فنی اپل واچ سری ۳ و برخی از فهرست‌های  مربوط‌به استخدام شغلی اخیر اپل ذکر شده است. در عین حال، اپل اخیرا چندین پتنت مرتبط با AirPower ثبت کرده است. به‌رغم به پایان رسیدن زمانی‌که اپل وعده داده بود پد شارژر جدید خود را به بازار عرض می‌کند، هنوز امید آن وجود دارد که این محصول در آینده به بازار عرضه شود. 

سانی دیکسون، یکی از منابعی که در گذشته اخبار فاش‌شده را منتشر می‌کرد، معتقد است که AirPower اپل با برخی مشکلات فنی از جمله گرم‌شدن بیش از حد مواجه شده است. چند روز پیش استیو تروتون-اسمیت یکی از توسعه‌دهندگان اپل اعلام کرد که شنیده است اپل بر مشکلات فنی غلبه کرده و امید آن می‌رود که به‌زودی شاهد عرضه‌ی پد شارژ بی‌سیم AirPower باشیم. 

پد شارژ بی‌سیم AirPower چه زمان به بازار می‌آید؟ شنیده‌ام که اپل در نهایت مشکلات فنی این پد را برطرف کرده است. در نتیجه اگر این حرف صحت داشته باشد، اپل می‌تواند هر زمان که بخواهد AirPower را به بازار عرضه کند. آیا امید آن می‌رود که AirPower در کنار کیس باتری هوشمند آیفون XS معرفی شود؟

استیو تروتون-اسمیت، دسامبر ۲۰۱۸

اواخر ماه اکتبر، مینگ‌ چی‌کو، تحلیل‌گر نام‌آشنا طی یادداشتی اعلام کرد که احتمالا اپل، AirPower را در اواخر فصل چهارم ۲۰۱۸ میلادی یا فصل اول ۲۰۱۹ میلادی معرفی خواهد کرد و در نتیجه شاهد عرضه‌ی آن در اواخر ماه مارس در بازار خواهیم بود. 

یکی از دلایلی که باعث شده است اپل هنوز کیس جدید شارژ بی‌سیم ایرپاد را معرفی نکند، به‌احتمال زیاد به موضوع عرضه یا توقف تولیدش مربوط می‌شود. این کیس شارژر هم‌اکنون به‌صورت «ناموجود» در فهرست محصولات اپل قرار گرفته است. مینگ‌ چی‌کو معتقد است که این احتمال وجود دارد که AirPower به‌همراه کیس شارژر بی‌سیم در فصل اول ۲۰۱۹ به بازار عرضه شوند. درنهایت باید صبر کنیم ببینیم  اپل چه تصمیمی خواهد گرفت. 

می پاور بانک 3 شیائومی با باتری ۲۰٬۰۰۰میلی‌آمپرساعتی معرفی می‌شود

یکی از محصولاتی که شیائومی در بازار آمریکا به‌فروش می‌رساند، پاور بانکی به‌نام Power Bank Pro است که ضمن داشتن باتری ۱۰٬۰۰۰میلی‌آمپرساعتی،‌ از کابل میکرو USB بهره می‌گیرد. این پاور بانک به‌لطف داشتن درگاه USB Type-C می‌تواند شمار زیادی از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های فعلی بازار را شارژ کند. پاور بانک پرو شیائومی که ۳۰دلار قیمت دارد، همچنین می‌تواند از طریق کابل لایتنینگ، دستگاه‌های مبتنی بر iOS اپل را نیز شارژ‌ کند.

چینی‌ها قصد دارند در آینده‌ای نزدیک، نسل جدید پاور بانک‌های خود را روانه‌ی بازار آمریکا کنند. این پاور بانک که برای دقایقی در خرده‌فروشی آنلاین چینی Tmall دیده شد، Xiaomi Mi Power Bank 3 نام دارد و ضمن داشتن باتری با ظرفیت ۲۰٬۰۰۰میلی‌آمپرساعت، به یک درگاه USB-C (با توان ۴۵وات) و دو درگاه USB-A تجهیز شده است. اگر یکی از این درگاه‌ها مورداستفاده قرار گیرد، خروجی دیگر درگاه‌ها روی ۵ ولت / ۲.۴آمپر، ۹ولت / ۲آمپر و ۱۲ولت / ۱.۵آمپر تنظیم می‌شود. 

می پاور بانک 3 شیائومی / Xiaomi Mi Power Bank 3

از طرفی، اگر هر دو درگاه USB-A مورداستفاده قرار گیرند، خروجی روی ۵ولت / ۳آمپر تنظیم می‌شود. به‌علاوه اگر در حال شارژ می پاور بانک ۳ شیائومی، دستگاه‌های خود را به آن متصل کنید، این پاور بانک تنها زمانی شارژ کردن آن دستگاه‌ها را شروع می‌کند که باتری‌اش کاملا پر شده باشد.

شیائومی می پاور بانک ۳ که ۲۹دلار قیمت دارد، در یک بازه‌ی زمانی کوتاه برای پیش‌خرید روی وبسایت Tmall در دسترس قرار گرفت و سپس سریعا حذف شد. احتمالا این پاور بانک به‌زودی به‌صورت رسمی معرفی خواهد شد و مجددا روی سایت این خرده‌فروشی قرار خواهد گرفت. 

دیدگاه‌های خود را در این زمینه با زومیت در میان بگذارید.